Garancia
Jótállás, szavatosság, garanciát kizáró okok
Magyarország területén vásárolt új kerékpárra a vásárlás (üzembe helyezés) napjától számított 1 évig terjedő, – a többszörösen módosított – 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szerint kötelező jótállást vállalunk. A jótállás nem érinti a fogyasztó törvényen alapuló – így különösen szavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A fogyasztó jótállási igényét a forgalmazónál érvényesítheti. A fogyasztó javítási igényével a Gepida szerviz(ek)hez is fordulhat.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy hiányában, ha a fogyasztó jótállási igényt kíván érvényesíteni, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot. A jótállási jegyet gondosan őrizze meg, a jótállás lejárta utáni időre is.
A nem megfelelő kezelés elkerülésére, kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez. Kérjük, hogy az abban foglaltakat tartsa be, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára, a jótállás időtartamán belül nem vállaljuk a díjmentes kijavítást, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is Önt terheli. A forgalmazótól követelje meg a vásárláskor a jótállási jegy megfelelő kitöltését, a vásárlás napjának pontos feltüntetését. Egyúttal ellenőrizze, hogy a kerékpár azonosító adatai, megegyeznek-e a jótállási jegyen jól olvashatóan feltüntetett adatokkal. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása, nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha
- az üzembe helyezést szakszerűtlen módon végezték (kivéve, ha az üzembe helyezést a forgalmazó, vagy egy szakműhely végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- - a meghibásodást, rendeltetéstől eltérő használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, ütközés, baleset, túlterhelés, rongálás okozta,
- a kerékpárral versenyen vettek részt,
- a gyáritól eltérő kiegészítő szerelvényeket alkalmaztak és azok meghibásodást okoztak,
- nem megfelelő kenőanyagot használt,
- a kerékpárt szakszerűtlenül javították
- a meghibásodást szakszerűtlen tárolás, elemi kár, természeti csapás okozta,
- a termék gyártási száma nem egyezik meg a jótállási jegyen lévő számmal,
- a meghibásodást a karbantartás elmulasztása, vagy nem megfelelő technológiával alkalmazott ápoló anyag használata okozta,
- a meghibásodás a vásárlás után, egyéb okból következett be.
Változhatnak a jótállási feltételek abban az esetben: ha a kerékpárt kölcsönzési céllal vagy egyéb, iparszerű céllal üzemeltetik, vagy azzal oktatást végeznek.
Nem vállaljuk továbbá a jótállás időtartamán belül a díjmentes kijavítást, a természetes elhasználódás miatt elkopott alkatrészekre, valamint a kerékpár azon káraira, amelyeket külső mechanikai vagy vegyi hatások okoztak / savas eső, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb./ A jótállásra kötelezettnek kell bizonyítani, hogy a hiba oka a termék Vásárlónak való átadása után keletkezett.
A FOGYASZTÓT A JÓTÁLLÁS ALAPJÁN MEGILLETŐ JOGOK:
A fogyasztót, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szerinti jogok illetik meg:
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
1) Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a forgalmazónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.
2) Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a forgalmazó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, a fogyasztó – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégeznie. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kerékpár kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
3) Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A javítás során a kerékpárba csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
4) Ha a forgalmazó a termék kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a fogyasztó a hibát a forgalmazó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
A javítás elvégeztetését, a mindenkori számviteli előírásoknak megfelelő számlával kell igazolni.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegy mellékletében feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A jótállási kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka és továbbítási költségeket – a forgalmazót terhelik.
MEGHIBÁSODÁS ESETÉN:
Jótállási javítást csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a jótállási jegy mellékletében feltüntetett szervizek.
- A fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni,
- Kellő időben közöltnek kell tekinteni a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást,
- A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős,
- Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
- Minden jótállás keretében történő javítás során ellenőrizze a javítási szelvények megfelelő kitöltését.
Az Örök garancia program keretében a Gepida vállalja, hogy a későbbiekben esetlegesen előforduló vázprobléma jelentkezésekor, a lehető legrövidebb határidőn belül megjavítja vagy kicseréli a hibás vagy sérült vázat, közvetlenül vagy a forgalmazón keresztül.
- nem vonatkozik:
- acél vázas kerékpárokra
- kölcsönzői kerékpárokra
- átépített kerékpárokra
- feltételei:
- a garancia füzet megléte
- első tulajdonos legyen
- csak online beregisztrált kerékpárra érvényes
- csak rendeltetésszerű használat esetén
- 1. és 6. hónapot követő átvizsgálás: pecsét, dátum, szerviz aláírása
- probléma esetén a vásárlás helyére kell visszavinni a kerékpárt (az átadópontra)