Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Garancia

Jótállás, szavatosság, garanciát kizáró okok

Magyarország területén vásárolt új kerékpárra a vásárlás (üzembe helyezés) napjától számított 1 évig terjedő, – a többszörösen módosított – 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szerint kötelező jótállást vállalunk. A jótállás nem érinti a fogyasztó törvényen alapuló – így különösen szavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A fogyasztó jótállási igényét a forgalmazónál érvényesítheti. A fogyasztó javítási igényével a Gepida szerviz(ek)hez is fordulhat.

A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy hiányában, ha a fogyasztó jótállási igényt kíván érvényesíteni, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot. A jótállási jegyet gondosan őrizze meg, a jótállás lejárta utáni időre is.

A nem megfelelő kezelés elkerülésére, kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez. Kérjük, hogy az abban foglaltakat tartsa be, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára, a jótállás időtartamán belül nem vállaljuk a díjmentes kijavítást, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is Önt terheli. A forgalmazótól követelje meg a vásárláskor a jótállási jegy megfelelő kitöltését, a vásárlás napjának pontos feltüntetését. Egyúttal ellenőrizze, hogy a kerékpár azonosító adatai, megegyeznek-e a jótállási jegyen jól olvashatóan feltüntetett adatokkal. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása, nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A jótállási jegyen történt bármilyen javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha

  • az üzembe helyezést szakszerűtlen módon végezték (kivéve, ha az üzembe helyezést a forgalmazó, vagy egy szakműhely végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • -       a meghibásodást, rendeltetéstől eltérő használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, ütközés, baleset, túlterhelés, rongálás okozta,
  • a kerékpárral versenyen vettek részt,
  • a gyáritól eltérő kiegészítő szerelvényeket alkalmaztak és azok meghibásodást okoztak,
  • nem megfelelő kenőanyagot használt,
  • a kerékpárt szakszerűtlenül javították
  • a meghibásodást szakszerűtlen tárolás, elemi kár, természeti csapás okozta,
  • a termék gyártási száma nem egyezik meg a jótállási jegyen lévő számmal,
  • a meghibásodást a karbantartás elmulasztása, vagy nem megfelelő technológiával alkalmazott ápoló anyag használata okozta,
  • a meghibásodás a vásárlás után, egyéb okból következett be.

Változhatnak a jótállási feltételek abban az esetben: ha a kerékpárt kölcsönzési céllal vagy egyéb, iparszerű céllal üzemeltetik, vagy azzal oktatást végeznek.

Nem vállaljuk továbbá a jótállás időtartamán belül a díjmentes kijavítást, a természetes elhasználódás miatt elkopott alkatrészekre, valamint a kerékpár azon káraira, amelyeket külső mechanikai vagy vegyi hatások okoztak / savas eső, egyéb légköri szennyeződés, állati és növényi anyagok stb./ A jótállásra kötelezettnek kell bizonyítani, hogy a hiba oka a termék Vásárlónak való átadása után keletkezett.

 

A FOGYASZTÓT A JÓTÁLLÁS ALAPJÁN MEGILLETŐ JOGOK:

A fogyasztót, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szerinti jogok illetik meg:

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó

1)      Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a forgalmazónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

2)     Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a forgalmazó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, a fogyasztó – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégeznie. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kerékpár kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

3)     Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét, a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A javítás során a kerékpárba csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

4)     Ha a forgalmazó a termék kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a fogyasztó a hibát a forgalmazó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.

A javítás elvégeztetését, a mindenkori számviteli előírásoknak megfelelő számlával kell igazolni.

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegy mellékletében feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A jótállási kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka és továbbítási költségeket – a forgalmazót terhelik.

 

MEGHIBÁSODÁS ESETÉN:

Jótállási javítást csak érvényes jótállási jegy alapján végezhetnek a jótállási jegy mellékletében feltüntetett szervizek.

  • A fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni,
  • Kellő időben közöltnek kell tekinteni a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást,
  • A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős,
  • Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
  • Minden jótállás keretében történő javítás során ellenőrizze a javítási szelvények megfelelő kitöltését.

 

Az Örök garancia program keretében a Gepida vállalja, hogy a későbbiekben esetlegesen előforduló vázprobléma jelentkezésekor, a lehető legrövidebb határidőn belül megjavítja vagy kicseréli a hibás vagy sérült vázat, közvetlenül vagy a forgalmazón keresztül.

  • nem vonatkozik:
    • acél vázas kerékpárokra
    • kölcsönzői kerékpárokra
    • átépített kerékpárokra
  • feltételei:
    • a garancia füzet megléte
    • első tulajdonos legyen
    • csak online beregisztrált kerékpárra érvényes
    • csak rendeltetésszerű használat esetén
    • 1. és 6. hónapot követő átvizsgálás: pecsét, dátum, szerviz aláírása
  • probléma esetén a vásárlás helyére kell visszavinni a kerékpárt (az átadópontra)